Zlatan Ibrahimovic - italiensk sportjournalistik på svenska

lördag, oktober 22, 2005

Juve-Messina 1-0

Del Piero målskytt. Zlatan får betyget godkänd (6) med motiveringen:
Spelar denna dag offensiv mittfältare, täcker bollen som bara han kan, men gör sina bästa saker då han får lite utrymme. Efter att ha spräckt nollan i Champions väntar han fortfarande på sitt första mål i Serie A. Han försöker med frisparkar och klackar och dessutom missar han ett par hyfsade lägen i slutet av matchen, stördes dock i det första läget av Rezaei (Messina-försvarare, red. anm.)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

För att inte spamrobotarna ska få övertaget i kommentarerna ville jag bara flika in lite äkta beröm.

Denna lilla sida är så jäkla trevlig. Jag blir glad varje gång jag får ett litet RSS-pling.

Sjukt kul att läsa de fantastiska kommentarerna från de italienska sportjournalisterna.

jag förstår att ni har annat att göra också, så slit inte ut er.

Jag vill bara att ni ska veta att varje gång ni översätter några strofer så blir i alla fall jag överlycklig.

stort tack och keep up the good work.

1:26 em

 

Skicka en kommentar

<< Home